RSS

Gogule, nu-i așa că ți-e lene?

11 Nov

Asta este un post scris duminica, la 8 dimineata, pentru un workshop. Daca tot l-am scris, si de dimineata, si inainte de cafea, si pe repede inainte, de ce sa nu il pun si aici. 

În contextul unei Românii de secol 21, in care criza economica pe care o vedem întinsă pe toate talk-show-urile ca o ‘doamnă’ de pe Mătăsari, laolaltă cu copiuțele ultimului guvern, implanturile si divorțul Nicoletei Luciu, eu mă întreb oare ce-o mai face românul nostru de rând? Și pentru că mi-e lene să sun INSOMAR-ul să văd ce s-a mai petrecut, statistic, cu confrații mei, apelez la varianta mai simplă si vă spun ce face un român de rând: eu.

Ce fac eu? Dom’le, eu (și aici, voi folosi un cuvânt nou pe care recunosc, l-am învățat dintr-un clip de pe Youtube, pe care puteți să îl vedeți aiciprocrastinez. În cuvinte mai simple: mi-e lene să fac ce am de făcut, adică amân la infinit ce îmi doresc să înfăptuiesc. Să vedem și o definiție de la cei mai deștepți ca noi:

PROCRASTINÁprocrastinez, vb. I. Tranz. (Liv.) A amâna în mod nejustificat începerea unei acțiuni, în special din cauza neglijenței habituale sau a lenei; a temporiza, a tărăgăna, a tergiversa. [ < engl. procrastinate cca. 1548 < lat. prōcrastinātumpro– („pentru”) șicrastinus („ce ține de ziua de mâine”), cf. it. procrastinare, port. procrastinar, sued. prokrastinera]. (conform dexonline.ro)

Asadar, carevasăzică, mi-e lene. Și tot amân din varii motive să mă apuc de treabă și să fac ceva util si productiv ‘pe persoana fizică’, cum s-ar spune.

Bun. Acum Drama nu e că mi-e lene. Sincer, nu-i rea lenea asta că nu doare, stai la orizontală, butonezi site-uri ilegale de seriale si filme cu bulină, mai citești un blog, doua, mai faci un 3în1, mai dormi. Prin urmare, nu o duc foarte rău. Dar mă întreb de unde o veni lenea asta?

Un popor despre care se spune că e nițel mai deștept și mai răsărit decât noi (probabil pentru că lor nu e este atât de lene) a ajuns la o concluzie: “Persoanele lipsite de energie, carora le vine greu si sa se ridice dupa telecomanda, pot da vina pe materialul lor genetic, dupa ce un studiu recent a aratat ca o enzima din muschi este responsabila de nivelul de energie al oamenilor, potrivit dailymail.co.uk, citat de gandul.info.”

M-am liniștit. Deci nu e vina mea că nu mă apuc de treabă. Parafrazând un vechi citat moldovenesc așa ca mine: Lenea, nu e mea, nu e a voastră, ci a strămoșilor, strămoșilor noștri. V-aș îndemna să îmi comentați, dar dacă vă e lene, nu-i musai.

 
1 Comment

Posted by on November 11, 2012 in Aiurea

 

Tags: , , ,

One response to “Gogule, nu-i așa că ți-e lene?

  1. Ben Ami

    January 4, 2013 at 7:42 pm

    neee… lenea e o trasatura de caracter, pan’ la urma. e multigenica, daca e s-o luam asa, ca si inteligenta. ce treaba are enzima din muschi? – pe care n-am gasit-o (eram curios) desi m-ai pus sa clickai doua linkuri.
    lenea e ok, unii nu si-o pot induce si intra in depresie de atata oboseala si surescitare.
    deci… memoria e buna, da’ uitarea e si mai buna. paradoxal.

     

Leave a Reply

 
