RSS

Reciclabil#4: Cu chirie. Piesa intr-un singur act

21 Jun

Două canapele, una cu faţa spre public, una în stânga  pusă perpendicular, o măsuţă în faţa lor. Pe măsuţă un laptop, o scrumieră, un pachet de ţigări. Pe jos,  lângă cealaltă canapea câteva perne mari.

Două dintre fete, pe canapea, se uită la un film învelite fiecare cu câte o pătură. Una fumează, cealaltă mânâncă dintr-o cutie mare de îngheţată.

Prima: Uite, uite, aici e faza! Vai. Aş putea să mă uit de 100 de ori la scena asta. Este atât de… mmmm.

A doua: Mh. Da. Oarecum.

Prima:  Ei, fâs! “dea. oarecuuum” [o strâmbă pe prima] N-ai nicio treabă. Nu ştii ce-i frumos [mai ia o linguriţă din cutia de îngheţată]

A doua: Haide, mă, mă laşi. Ce e cu asta? Vine în casă, nu îl întreabă nimeni nimic, e un necunoscut într-o casă în care nu a mai intrat vreodată, se duce drept la aia, o linge cale de trei minute şi nimeni, dar nimeni, nu face nimic, şi ea spune: soarta te-a adus. Oh, da, da. Trebuie să te iubesc. U-hum. Da. Aşa e de obicei. Şi eu am păţit la fel. Da, da.

Prima: Hai, taci şi uită-te. Tu ai vrut să ne uităm.

A doua: Păi, la cât m-ai tâmpit cu filmul asta… am zis ca o fi ceva de capul lui.

[în scena intra a treia fată cărând o sacoşă de rafie imensă pe care abia o duce. Pe sacoşă e lipită o foaie albă pe care scrie “Magdalena 0726 696 008”]

A treia: Să îmi bat copii nenăscuţi. A dracu’ să fiu de le-oi trimite vreun pachet vreodată cu naşul. Există firme de curierat, fir’ar al dracu’ de firmele vieţii. [trânteşte sacoşa pe cealaltă canapea din cameră] De aia s-au inventat firmele alea. Să nu car eu ca o cretină 20 de kile de pachet de la gară până aici. [îşi trage sufletul] Na-vă! Avem zacuscă să hrănim un şantier de muncitori necalificaţi! [desface fermoarul sacoşei şi numără] două-patru-şase-opt-zece…doişpe… treişpe…paişpe. Paişpe! Avem , doaaaar, paişpe borcane de zacuscă.

A doua[băgând degetul în cutia de îngheţată a primei]: Eu zic să le scoatem pe o măsuţă în faţa blocului să le vindem.

A treia: Să ştii. Măcar aşa facem un ban. Ia. Asta ce o fi? [scoate din sacoşa şi o punguţă. Din punguţă scoate o pereche de şosete groase de lână, împletite]. O da! Crezi că se asortează cu tenişii mei verzi?

Prima: Uite, uite, uite! Ufff. Vai cât de frumos eşti! [strigă uitându-se spre monitor] Oare când o să dau şi eu peste un bărbat ca ăsta…[mai ia o linguriţă de îngheţată]

A doua: Mmm. Da. Altceva în afară de zacuscă ţi-a trimis?

A treia: aaa…. Da. Avem nişte nuci. [băgată cu capul în sacoşa de rafie] Şi… nişte … ce dracu’ o fi asta? Ah. Nişte plăcinta cu mere.

A doua: Uh! Aia e bună! Dă şi mie. [ia caserola de la a treia. O desface şi scoate o bucată de plăcintă şi o bagă în gură.] Cât de bună e. E şi cu scorţişoară.

A treia: Da. Acuma, daţi-mi şi mie o ţigară. Că am plecat ca vaca la gară fără ele.  I-am cerut unuia o ţigară, că nici bani nu aveam la mine. M-o fi crezut ala aurolacă. Nu a vrut să îmi dea. A patra muschetară unde-i?

Prima: A ieşit cu Matei.

A treia: Iarăşi? Dacă nu o plimbă ăsta tot parcul de trei săptămâni încoace de o sa ajungă asta  fotomodel de la atâta exerciţiu. Vreo noutate?

A doua: Nu cred. E prea pămpălau. Ai văzut ce faţă de oposum are? Cred că numai cu echipa de suporteri dinamovişti în spate o să îi pună o mână pe cur. Nuş’ de ce are atâta răbdare. De fapt, ştiu. Când i se pune pata, apăi n-o mai scoţi dintr-ale ei. Pe mine m-a sunat George. Vine joi. [zâmbeşte larg când spre una când spre cealaltă.] Nu-i aşa că aveţi toate treabă joi?

A treia: Joi? Cine naiba vine joi? La sex vii vineri, sâmbătă, hai că şi duminică mai merge… dar joi. E aşa… ca şi cum te-ai duce să vezi un film erotic la matineu. Lunea.

A doua: Eh, na. Asta e, dacă omul are timp joi… şi tu acuma. Nu mai contează când vine. Dacă mai stau o lună fără, o să ma virginez la loc.

[râd toate. Prima se îneacă cu îngheţată]

A doua: Ho! [o bate pe spate] Nu te mai satură Dumnezeu. Mai opreşte-te din îngheţata aia.

Prima: Tu vorbeşti. Ia scapă şi la mine caserola aia. Eu am voie. Sunt deprimată.

A treia: De ce eşti deprimată?

Prima: Uite de asta… [îi arată monitorul] Uite-l ce frumos e!

A treia: Da. E frumos şi pe lângă frumos mai e şi faimos, însurat, departe, premiat cu Oscar, american, niciodată al tău… din astea.

Prima: Eşti rea.

A treia: ..listă.

[În cameră năvăleşte a patra. ]

A patra: Aaaaaaa! [sare în sus de bucurie. Celelalte trei o urmăresc cu privirea]

A treia: Alo! Bălăceanca! Ce ai? Ai mâncat cauciuc?

A patra: M-a pupat, m-a pupat, m-a pupat. Ta na naa… ta na naa… [dansează prin cameră]

A doua: Au venit suporterii. Clar. Hai Dinamo…hai Dinamo….

[A patra se trânteşte pe canapea lânga sacoşă şi zdrăngăne borcanele de zacuscăPrima se aşează pe perne]

A patra: Îu! Ce-i aici?

Primele trei în cor: Zacuscă.

A doua: Haide, spune acuma.

A treia: Încearcă pentru început să îţi desţeleneşti fălcile din zâmbetul ala până la Pocreaca şi apoi vorbeşte.

A patra: M-a pupaaaat!

Prima: Cine?

[Toate trei se uită spre ea.]

A patra: Eşti tălâmbă? Matei! Nu ţi-am zis, când am plecat, că mă văd cu Matei?! Aşa. Păăăăăi. Ne-am dus în parc. Acolo sus la statui. Şi ne-am plimbat, şi m-a luat de mână şi mi-a spus aşa pe ocolite că lui îi place tare mult să stea cu mine şi ca sunt frumoasă şi că m-a văzut şi maică-sa şi a spus că i-ar plăcea să aibă şi el o fată aşa ca mine. Îţi dai seama? Mă-sa! Eu nu ştiam ce să zic. Că tu ştii că ştiu de la Miha că mă-sa e un pic nebună. De când cu faza aia cu Angi, fosta lui prietenă cu care l-a prins atunci în casă când trebuia el să plece la Oneşti şi nu a mai plecat din cauza lui Doru. Aşa… Dar, mama… aşa şi am mai mers noi pe acolo prin spate, pe unde e magazinul ala de unde ne cumpărăm noi eşarfe. A-şa. Ah! Chiaar. Să-ţi arăt ce mi-am luat! [scoate din geantă o bluză] Nu-i aşa că e adorabilă?

Prima: Ce drăguţă e!

A doua: Cam largă. Dar e ok pentru blugi.

A treia: Da. E chiar ok. Zi mai departe.

A patra: Aşa. Şi ne-am aşezat acolo sus la pietre, unde cântă aştia duminica şi m-a ţinut în braţe şi mi-a spus că el visează o viaţă frumoasă şi liniştită cu o fată drăguţă, să aibă seara la cine veni acasă , să aibă pe cine pupa dimineaţa pe umăr…M-am topit toată.

A treia: Traducere: Vreau să ţi-o trag de am boaşele albastre şi nu ştiu cum să fac să ajung mai repede cu tine în pat. Parcă eşti bună de două ture aşa că ar fi bine să îţi zic ceva frumos tare să fiu sigur că nu te superi când peste două zile nu o să te mai sun.

A patra: Mamă, ce cutră eşti! Mă oftici! Nu e aşa!

A treia: Ai dreptate. Nu e aşa. Peste TREI zile nu o să te mai sune.

[A doua râde. Prima se uită urât la a treia.]

A patra: O să te ignor. Eşti doar invidioasă.

A treia: O…da! ai ghicit. Îmi doresc să mă pupe Matei pe umăr dimineaţa. Este visul meu de când mi-am pierdut virginitatea.

A patra: Şi ne-am sărutat. Mult-mult-mult-mult-mult-mult! Şi m-a adus acuma până acasă. Şi a spus că vine mâine să mă ia de la facultate să mergem la film.

A treia: Unde va trece la pasul următor şi anume. Mâna pe sân şi pe elasticul de la chiloţi.

A patra: Când ţi-oi izbi o zacuscă între ochi. Mă laşi şi pe mine să mă bucur?

A treia: Am spus eu ceva?

A doua: Super. Deci una dintre noi e cuplată. Mai rămân trei. Vreo perspectivă? Ha? Cineva, oricine?

[Prima dă să spună şi ea ceva].

A doua: Tu nu ai voie să vorbeşti. George Clooney nu vine în România, nu are ce filma la Iaşi şi tu nu eşti viitoarea lui eroină principală. Deci? Cineva? Nu…? aşa mă gândeam şi eu. Prin urmare. E ok să mă lăsaţi şi pe mine în apartament singură joi?

A patra: De ce?

A doua: Vine George. Fac sex. Reglare hormonală. Imperios necesar.

A treia: Cheamă-l şi tu pe Matei şi puneţi de o orgie. Vă las camera de filmat pentru diversitate.

A doua: O cameră. Bine că eşti tu deşteaptă. Şi dup-aia poate ne şi uităm într-o seară aşa, toate patru, ce zici.

A treia: Vă pun la colecţie.

Prima: Eu pot să plec. Mă duc la Anca. O s-o sun să-i spun. Nu cred că e vreo problemă.

A treia: Eu nu ştiu. Vineri am proiect de predat. Am nevoie de calculator. Adică trebuie să plec de dimineaţă cu laptopul după mine. Aş putea să mă duc la Cristi, dar dacă mă duc asta înseamnă că ies de acolo cu burta la gură. În cămin nu am la cine să mă duc… mmm[se gândeşte] … la Andrada e ocupat, stă Alex la ea săptămâna asta şi probabil au program de iepurisme.

A patra: Ce mă? Alex? Al meu Alex?

A treia: Al tău Alex nu mai e al tău Alex este al Andradei Alex. Treci peste. Gata. Mai-nainte erai aici ca o muscă în ţilindru că te-a pupat Matei. Acum ce vrei? Gata. Aţi terminat-o. I-ai dat papucii. Next.

A patra: Cum să se ducă, mă, cu aia? Ai înnebunit?! Dintre toate proastele, pe aia a găsit-o? Abia ce ne-am despărţit!!! De două săptămâni şi el deja e călare pe alta.

A doua: Cum, de altfel, şi tu eşti călare pe Matei. Deci, sunteţi chit, deci, treci peste asta. E gata.

[A patra se îmbufnează şi nu mai spune nimic.]

A treia: Revenind. Eu nu prea am unde să mă duc. Dar vedem ce rezolvăm. [spre a patra] tu unde te duci?

A patra: Eu nu mă duc nicăieri!

A doua: Hai nu fi nasoală!

A patra: Ia-ţi o cameră la hotel.

A doua: Sigur. Dă-mi bani şi mă duc.

A treia [râzând]: Vindem zacusca.

Prima: Nu vă mai certaţi. [spre a patra] Poti să vii cu mine la Ana. Am să vorbesc cu ea.

A patra: Nu vin nicăieri! Mă duc la Andrada. Sigur o să se bucure să mă vadă. Şi ea şi Alex.

A doua: Eşti dementă.

A treia: Du-te la Matei.

A patra: Nu vreau să mă duc la Matei. Vreau la Alex…

A treia: Şi uite aşa o luăm de la capăt.

A doua: Alex e la Andrada. Înţelege odată. Lasă-i să trăiască. Tu i-ai dat papucii.

A patra: Ştiu. Dar se vede că a suferit de i-a ieşit pe ochi! E la aia!

A treia: Şi tu eşti cu Matei.

A patra: Dar eu nu mă culc cu Matei!

A doua: Nici cu Alex nu o făceai. Te gândeşti că poate de asta e la aia şi nu la tine?

A patra: Zicea că mă iubeşte…

A treia: Da. Şi că nu e eunuc.

Prima: Nu vă mai certa…

A patra: O avea prea mare de asta nu ne-o trăgeam! Că am încercat şi nu a mers.

A doua: Aţi încercat odată acum 4 luni. Cât credeai că o să aştepte?

A patra: Dar eu voiam.

A doua: Dar i-ai spus asta?

A patra: Nu..

A doua: Şi acum s-a terminat. Asta este. Vezi-ţi de Matei şi lasă-i în pace.

A patra: Nu vreau să îmi văd de Mateeei!…

[Ii sună telefonul. Se duce spre spatele scenei. În faţă discuţia continuă.]

A doua: Te-a mâncat undeva. Nu puteai să taci? Acuma rezolv-o. Ia-mi-o joi de pe cap. Te rooog. Vine ăsta odata la 2 luni aici, stă o seară. Vreau şi eu să îmi tihnească.

A treia: Bine. Ho. Hai că văd.

[A patra termină de vorbit şi vine înapoi, se prăbuşeşte pe canapea cu o faţă tristă. ]

A patra: Ce ziceam eu înainte?

A treia: Că Alex o avea prea mare şi că nu vrei să îţi vezi de Matei.

A patra: Exact. Se pare că nici el nu prea vrea să îşi vadă de mine.

Prima: Cee?

A patra: Mi-a spus că a fost o greşeală şi că îşi cere scuze pentru astăzi şi că ar fi mai bine să nu ne mai vedem. Că are motivele lui şi că îi pare rău.

[Linişte.]

A doua: …oricum avea faţă de oposum.

[Pe a treia o pufneşte râsul, dar se abţine. Prima se ridică de sub pătura ei şi se duce şi o ia în braţe pe a patra.]

Prima: Haide, măi…

[A patra o dă la o parte.]

A patra: Ei, Ho. Că nu am cancer şi nu mor mâine. Nici chiar.

[se aude un sunet clasic de mesaj pe telefon. A doua îşi scoate mobilul şi citeşte.Linişte. Toate aşteaptă uitându-se la ea.]

A doua: Ce vă uitaţi aşa ca la oracolul din Delphi? [spre prima] dă şi mie troaca aia de îngheţată. Pot să mă îngraş. Nu mai tre să arăt bine dezbrăcată. Şi puteţi sta joi acasă. Nu mai vine nimeni.

A treia: Te-a amânat.

A doua: Nu. S-a cuplat cu una.

Prima: Cu care din ele?

A doua: O să râdeţi.

A treia: O ştim?

A doua: Nu. Dar o cheamă tot Andrada.

[Liniste.]

A patra: Auzi… avem nişte pâine? As manca niste zacusca…

 
10 Comments

Posted by on June 21, 2012 in Aiurea, Reciclate

 

Tags: , , , ,

10 responses to “Reciclabil#4: Cu chirie. Piesa intr-un singur act

  1. Aurora Marin

    August 12, 2012 at 1:34 pm

    foarte tare, e inspirat din fapte reale?😛

     
  2. miky

    August 17, 2012 at 9:14 pm

    :)))))))))))) sh moldoveanu nu-i moldovean dac nu primesti pachet cu zacusc

     
  3. virtualfeelings

    September 19, 2012 at 7:57 pm

    Felicitari! Imi place stilul tau de a scrie!😀

     
    • gascaprinapa

      September 19, 2012 at 10:35 pm

      Multumesc mult! Te astept pe aici de cate ori iti doreste inima.🙂

       
  4. Rie

    November 28, 2012 at 12:46 pm

    Foarte frumos scris si foarte adevarat :)) Tu esti a doua?

     
    • gascaprinapa

      November 28, 2012 at 9:00 pm

      multumesc mult! eu cred ca sunt nitel din fiecare. dar da, cred ca doua e cea mai apropiata de mine🙂

       
  5. Ben Ami

    January 4, 2013 at 11:48 pm

    m-a luat tristetea…

     
    • gascaprinapa

      January 5, 2013 at 12:10 am

      😦 de ce?

       
      • Ben Ami

        January 5, 2013 at 12:31 am

        4 tipe care sa traiasca asa? si uratele uratelor, si grasele graselor… sa fi fost si tot se distrau daca nu erau proastele proastelor. in bucuresti e imposibil sa nu-ti faci prieten. mai… e banal pe net, d-apai in bai de multime.

         

Leave a Reply

 
